[O2] Gwiazdanie turbiny Garetta w 1.9 TDI BXE (karetka, świs

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • beaviso
    Elegance
    • 2010
    • 767
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    maciekGD ten opis dotyczy innego odgłosu
    Chodzi w nim o takie "westchnienie" - bardzo często słyszalne szczególnie przy zmianie z 2. na 3. bieg - u mnie na osiedlu zza okna co chwila dobiega ten odgłos Jakby samochód głośno "odetchnął". Też to mam w Skodzie lekko słyszalne.
    Ale Ty piszesz o efekcie karetki - a to oznacza, że turbo gwiżdże/jęczy proporcjonalnie do obrotów - na wysokich tego nie słychać, bo silnik zagłusza, a dźwięk bardzo wysoki. Najlepiej jęki uszkodzonej turbiny słychać 1500-2500 rpm. Dodajesz gazu - ton wzrasta, zdejmujesz obroty - ton opada (staje się niższy, turbo kręci się wolniej) - stąd efekt dźwięku modulowanego, sygnału karetki pogotowia, jak bawisz się gazem to możesz go zasymulować

    M.
    666 4U

    Komentarz

    • maciekGD
      Drive
      • 2015
      • 50

      Niestety masz rację - przeczytałem wszystko dokładniej.
      Znasz może jakieś dobre miejsce w Trójmieście gdzie możnaby się tym zająć?

      Wstępnie się umówiłem na początek czerwca do Tune-up i dobrze byłoby zająć się tym przed wizytą (chyba, że tam postawimy diagnozę )...jeszcze myślałem, żeby popatrzeć na gruszki i inne przepływomierze - no ale końcowo i tak pewnie padnie na turbinę.

      Komentarz

      • beaviso
        Elegance
        • 2010
        • 767
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Tune Up jako diagnozę polecam szczerze. Na forum jest właściciel tego znanego przybytku - Rob555.

        Regeneracji turbiny nie polecam. Lepiej poszukać przedstawiciela Garretta i kupić nową od niego. Na własnej skórze mam porównanie (w Vectrze). 3 lata temu kupiłem nową Garretta i była super, ale niedawno ją zepsułem. Teraz wstawiłem regenerowaną i... auto jest wyraźnie słabsze, szczególnie do 2000 rpm. Niezależna opinia 2 kierowców. Nie ma tego pierdolnięcia, które ją cechowało przed awarią. Gdyby nie to, że auto wkrótce sprzedaję, to chodziłbym zmartwiony.

        M.
        666 4U

        Komentarz

        • spc
          Elegance
          • 2012
          • 825
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Zamieszczone przez beaviso
          piszesz o efekcie karetki - a to oznacza, że turbo gwiżdże/jęczy proporcjonalnie do obrotów - na wysokich tego nie słychać, bo silnik zagłusza, a dźwięk bardzo wysoki. Najlepiej jęki uszkodzonej turbiny słychać 1500-2500 rpm. Dodajesz gazu - ton wzrasta, zdejmujesz obroty - ton opada (staje się niższy, turbo kręci się wolniej) - stąd efekt dźwięku modulowanego, sygnału karetki pogotowia, jak bawisz się gazem to możesz go zasymulować
          Dokładnie to dopadło i mnie, dosłownie z dnia na dzień. Była cisza, a za chwilę karetka. Zastanawiam się teraz, czy regenerować turbo, czy jednak nie wysupłać kilku złociszy i nie wstawić czegoś innego a przy okazji zawirusować padakę. Ktoś może podpowiedzieć czy warto pchać się w turbo ARL czy wystarczy z ASZ? Przeróbki żeby wsadzić do BXE podobne. Z mocą nie mam zamiaru szaleć, nie przewiduję więcej niż 140KM, bo zaraz byłbym ofiarą nowych przepisów kodeksu drogowego 8)
          Piter
          tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
          KM i Nm dołożył gregor10

          Komentarz

          • sygnet
            Classic
            • 2012
            • 10

            Przyszedł i na mnie czas.
            Odgłosy karetki pojawiły się przy przebiegu 165tyś, poznałem również co to notlauf.

            W końcu w dniu wczorajszym pacjentowi dokonano przeszczepu nowego płuca przy przebiegu 169tyś.

            Poniżej kilka zdjęć


            Hosting galerii zdjęć na allegro

            Komentarz

            • mackowski
              Rider
              • 2008
              • 310
              • Superb III (3V3)
              • AZV 2.0 TDI 140 KM

              Zamieszczone przez sygnet
              Przyszedł i na mnie czas.
              Odgłosy karetki pojawiły się przy przebiegu 165tyś, poznałem również co to notlauf.

              W końcu w dniu wczorajszym pacjentowi dokonano przeszczepu nowego płuca przy przebiegu 169tyś.

              Poniżej kilka zdjęć

              Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
              Hosting galerii zdjęć na allegro
              Jaki koszt takiej suszarki i gdzie można kupić nową sztukę?
              O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
              Maciej
              Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

              Komentarz

              • beaviso
                Elegance
                • 2010
                • 767
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Oryginał przyszedł bez zaślepek? Dziwne. Czy zdjąłeś je przed zrobieniem foto?

                Kiedyś kupowałem nówkę Garretta do Vectry w sklepie Turbosprężarki-Nowe z Siedlec. Spojrzałem teraz na ich stronę i oferują turbo do BXE za 2100 zł brutto. Do AZV to będzie niestety prawie 2900 zł brutto.

                Jak ktoś planuje pojeździć jeszcze parę lat, to nie polecam regeneracji, tylko wykosztować się na nowe turbo. I nie oszczędzać na uszczelkach, brać oryginały z ASO. Jestem po przeszczepie na regenerowane turbo w Vectrze (poprzednie niestety z głupoty zniszczyłem i zaczęło ostro gwizdać). Mimo opisu warsztatu, że robią na super maszynach, kalibrują, doważają, itd. niestety nie ma tego ciągu jaki był na oryginalnej turbinie przed awarią. Wyraźnie słabsza i wolniejsza reakcja na dole. A użycie uszczelek dołączonych do zestawu, żeby zaoszczędzić 100 zł w stosunku do kompletu z ASO było już mega głupotą - po 1 dniu poleciała 1 z nich i miałem poważny wyciek oleju. Dodatkowo zdeformowana uszczelka uszkodziła kołnierz rury odpływowej oleju i pozostała przez to drobna nieszczelność, którą muszę usunąć (czekam na rurkę - 300 zł). Tak więc, kurna, oszczędność, którą jedyny raz zrobiłem, od razu się na mnie zemściła. Nie wiem, może w TDI 1Z 90 KM można sobie wstawiać regenerowane turbo, bo i tak będzie dmuchać nie gorzej niż oryginał z przelotem 400,000 km, ale już w mocniejszym autku nie polecam.

                M.
                666 4U

                Komentarz

                • mackowski
                  Rider
                  • 2008
                  • 310
                  • Superb III (3V3)
                  • AZV 2.0 TDI 140 KM

                  Ja ostatnio złapałem dwa notlauf'y. Dodatkowy, aby "przedmuchać" suszarkę dałem Octavii dosyć w palnik przez ok 30km. Niestety, po tym zabiegu auto zaczęło puszczać białe bąki, ale nie w trakcie jazdy, wyprzedzania czy przyśpieszania, tylko w trakcie np. ruszania spod świateł. Czyli chwilowe obciążenie w momencie startu. Zaczęła też głośniej chodzić.. (przebieg auta 144k km).
                  Podjechałem więc do kumpla do ASO VW, aby zobaczyć co się dzieje. Zdjęliśmy wszystkie rury, aby dostać się do wirników. Wszystko wyglądało ok poza jednym faktem. Na turbinie, a tak naprawdę między stroną zimną a gorącą były świeże krople oleju, co świadczy że puściły uszczelnienia. Stąd też olej wpadał do wydechu i przepalał się na białe chmurki.
                  Wczoraj wymontowaliśmy turbinę i dzisiaj odstawiłem do naprawy tu: http://www.regeneracja-turbosprezarek.pl/. Po 3h dostałem telefon z diagnozą - uszkodzone uszczelnienia, mocno zasyfione i przypieczone kierownice, korozja korpusu i coś tam jeszcze, talerzyk..?



                  Dostałem dwie opcje do wyboru - regeneracja tego co jest czy wymiana na nowe części. Bez zastanowienia poprosiłem o drugą opcję - koszt 860 zł (gwarancja rok bez limitu km). Dodatkowo w ASO czeka już komplet wszystkich nowych uszczelek (kolektor, odma, egr, rurki zasilającej i spustowej, opaska kata jak również wszystkie oringi do rur intercoolera). Jutro odbiór i po południu montaż. Dam znać jak to będzie się wszystko sprawować.

                  beaviso wiadomo, co nowe to nowe, ale gro ludzi robi naprawę / regenerację swoich turbin i jakoś nie narzekają. Może trafiłeś trefny egzemplarz, nie wiem..
                  Cena nowej do mojego auta (GT1749VA) - 2200 brutto bez uszczelek..
                  O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
                  Maciej
                  Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

                  Komentarz

                  • sygnet
                    Classic
                    • 2012
                    • 10

                    U mnie wymiana miała miejsce u DGW zatem wiem że wszystko będzie dobrze.

                    Koszt 2200 stare turbo pozostawione do zwrotu.

                    Komentarz

                    • mackowski
                      Rider
                      • 2008
                      • 310
                      • Superb III (3V3)
                      • AZV 2.0 TDI 140 KM

                      Jestem już po regeneracji i montażu od nowa turbiny - wszystko gra jak należy. Cisza przy przyśpieszaniu, brak białych "bąków", auto ciągnie ładnie od samego dołu.

                      Za regenerację zapłaciłem 850 zł (Diagnoza: brud i rdza w siłowniku, zacinająca się zmienna geometria, nieszczelny talerzyk, wypiaskowane koło kompresji, uszkodzone uszczelniacze, zużyte łożyska / Po regeneracji: nowe koło kompresji, talerzyk, uszczelniacze, zestaw naprawczy, siłownik, gruszka) + 270 zł w ASO VW po upuście za wszystkie nowe elementy, które były demontowane - uszczelki, nakrętki, obejma, oringi węży IC.
                      Robota wykonana w ASO razem z moim kumplem, siedzieliśmy do 22, ale warto było. Wiem, że zrobione jest to dokładnie i tak jak powinno..

                      Jeśli ktoś szuka pewnej firmy, która zregeneruje suszarkę, naprawdę mogę polecić Bosch Pawlik w St. Woli. Poniżej zdjęcia jak wygląda oddawany towar. Nadmienię tylko, że zrobili to błyskawicznie. O 8 rano zawiozłem turbinę, po 10 dzwonili z diagnozą i pytaniem jaki wariant naprawy wybieram, a po 14 telefon z informację, że turbo gotowe do odbioru...









                      O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
                      Maciej
                      Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

                      Komentarz

                      • bejrutmc
                        Drive
                        • 2015
                        • 43
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Witam
                        U mnie również występuje dźwięk karetki. Przyśpiesza dobrze, błędów brak. Przebieg 240kkm auto po wirusie. Słychać go podczas delikatnego operowania gazem,raczej przy wolnym toczeniu się, tak do około 20km/h. Jak głośny jest u Was ten dźwięk? Myśleć już powoli o zmianie?
                        Poszukuje linka z dźwiękiem karetki generowanym prze turbine.

                        Komentarz

                        • abstinent
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4842
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          bejrutmc,

                          moja kilka lat temu
                          dzisiaj jest to samo, ale muszę nagrać coś nowego :lol:

                          [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yafxB9G69qQ[/youtube]

                          Komentarz

                          • bejrutmc
                            Drive
                            • 2015
                            • 43
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            abstinent
                            wymieniałeś już turbine czy caly czas jezdzisz z karetka?

                            Komentarz

                            • abstinent
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4842
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              pisałem że do dzisiaj jest tak samo
                              ma się dobrze, oleum nie bierze nic
                              nie tykam bo będzie gorzej :P
                              tyle że trzeba odróżnić taką karetkę od padniętego łożyskowania :lol:

                              Komentarz

                              • canecorso
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 146

                                Ja też mam karetkę od chyba 40 tyś, wczoraj mój mechanik odkrył w octavii 2.0 że za tą karetkę odpowiada chłodnica spalin i jakaś tam tulejka, wymienili chłodnicę spalin i karetki nie ma...
                                Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                                Komentarz

                                • bejrutmc
                                  Drive
                                  • 2015
                                  • 43
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  U mnie mocniej się spociło niż u kolegi mackowki.

                                  A tak to karetka na zimnym, na ciepłym to prawie nie słyszalne. Na jestem na etapie podejmowania decyzji czy regeneracja czy może garrett original reman. Gdyby nie ten wyciek to pewnie na razie darowałbym sobie grzebanie. Przy okazji chyba pójdzie wycinka katalizatora.
                                  Czy posiada ktoś manual wymiany turbo w bxe?

                                  Komentarz

                                  • canecorso
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 146

                                    Mam pytanie. Ile czasu regeneruje sie turbinę?
                                    Pytam bo dzwonilem dzis do firmy regenerującej pogadać o kosztach i zapytałem ile czasu nie bede mial auta, gośc mi mowi ze 6 godzin, niedopytalem niestyety czy wstawia moja zregenerowana czy podmienia na swoja, ale tak sobie mysle ze 6 godz to chyba za długo na podmianke wiec chyba wstawia moja tylko czy w 6 godz z demontazem i montazem mozna zregenerowac turbo??? Ktoś się orjentuje ile to czasu zajmuje?
                                    Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                                    Komentarz

                                    • RABIN
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 450
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      najczesciej mam na miejscu inna juz zregenerowana i podmieniaja
                                      bez obaw przy regeneracji wiekszosc elementow jest nowe

                                      Komentarz

                                      • canecorso
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 146

                                        Zamieszczone przez RABIN
                                        najczesciej mam na miejscu inna juz zregenerowana i podmieniaja
                                        bez obaw przy regeneracji wiekszosc elementow jest nowe
                                        No niby tak ale 6 godz beda podmieniać??? Chyba powinno to trwac troche mniej.
                                        Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                                        Komentarz

                                        • beaviso
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 767
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Zamieszczone przez canecorso
                                          Zamieszczone przez RABIN
                                          najczesciej mam na miejscu inna juz zregenerowana i podmieniaja
                                          bez obaw przy regeneracji wiekszosc elementow jest nowe
                                          No niby tak ale 6 godz beda podmieniać??? Chyba powinno to trwac troche mniej.
                                          W Vectrze CDTI wymiana turbo to ok. 60 jednostek roboczych w serwisie, który dysponuje podręcznikami opisującymi czynność krok po kroku, nie musi zgadywać jak się do czegoś dobrać i jakiego narzędzia użyć. Poza tym ASO zna swoje modele "na wylot", a taki serwis od turbo - nie, bo obsługuje wszystkie samochody. 1 JR to 6 minut. 10 JR to godzina. 60 JR to 6 godzin.

                                          Naprawdę uważasz, że można to zrobić szybciej (i dokładnie przy okazji)?

                                          M.
                                          666 4U

                                          Komentarz

                                          • Kot
                                            Classic
                                            • 2015
                                            • 3

                                            Więc dopinam się tutaj, mianowicie:
                                            Temat powielam, może ktoś pomoże.

                                            Octavia 1.9 bxe tdi 2009r, 105 km, 77 kw, jak kto woli zrobione 270k, turbina delikatnie gwiżdże ( kiedyś jechałem z żoną i myślała, że karetka gdzieś niedaleko jest... z mechanikiem jechałem i też mi mówił, że chyba gdzieś w pobliżu karetka ) no i w okolicach 120 km/h zacina się zmienna geometria ( trzeba zgasić auto i odpalić ponownie i wszystko wraca do normy... ). Ktoś miewał już tak? Podejrzewam, że tak. Jeśli na wirniku będzie luz to chciałem wymienić turbinę... Poza tym komputer ( soft delphi / vcds ) pokazuje, że na "luzie" - wolnych obrotach turbina daje mniejsze doładowanie niż jest wymagane, zazwyczaj daje takie doładowanie jak ciśnienie atmosferyczne ( że niby czujnik ciśnienia? eee chyba wina turbiny ) i nie osiąga wymaganego doładowania, jak np daje mu 3k obrotów i puszczam gaz to ocięcie jest stopniowe turbiny a nie natychmiastowe. Czasami też wywala błąd, że turbina jest przeładowana. Czy komuś tak się samo się zrobiło znaczy stało się ? Wydaje mi się, że po takiej ilości km turbo może umierać... poza tym na dole z prawej strony przy intercoolerze jest mokro od oleju...

                                            Teraz powstaje pytanie gdyby niestety albo i stety powstał ten problem czyli wymiana turbiny na regenerowaną czy możecie kogoś polecić kto sprzedaje turbiny i można od niego taką kupić nie obawiając się, że po wymianie sama z siebie nie umrze? ( oczywiście chciałbym żeby to była ostateczność bo to jednak koszta... )

                                            Komentarz

                                            • zadariusz1
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 543
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Kolego Kot, miałem takie same objawy jak ty przy przebiegu 260 tysięcy(zakładam,że zrobiłeś logi i wiesz,że turbina przeładowywuje) ) i niestety szkoły są dwie , możesz wyjąć suszarkę na stół i wyczyścić geometrię,ale podejrzewam,że przy takim nalocie wirnik będzie miał już luzy. Druga droga(ja ją wybrałem) to wymiana turbiny, ja zakupiłem turbinę Garrett Orginal Reman, jest to turbina po regeneracji fabrycznej wykonana przez firmę garrett. Ludzie często o tym nie wiedzą,że orginalny zestaw do regeneracji turbin ze zmienną geometrią kosztuje ponad 1000 złociszy, więc jeśli ktoś regeneruje turbinę za 900 złotych to odpowiedz sobie sam na jakich częściach jest to robione. Gdybym robił turbinę jeszcze raz to wybrałbym nową turbinę (różnica w cenie pomiędzy nową a GOR wynosiła 400 złotych), a moja po regeneracji fabrycznej, dziwnie sobie gwiżdze przy 1500 obrotach), mam nadzieję,że pśmigam do sprzedaży auta.

                                              Komentarz

                                              • Kot
                                                Classic
                                                • 2015
                                                • 3

                                                Zamieszczone przez zadariusz1
                                                Druga droga(ja ją wybrałem) to wymiana turbiny, ja zakupiłem turbinę Garrett Orginal Reman, jest to turbina po regeneracji fabrycznej wykonana przez firmę garrett.
                                                Możesz polecić kogoś ?

                                                Komentarz

                                                • zadariusz1
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 543
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Turbiny garretta są dostępne w sklepach Intercars lub bezpośrednio u importera tychże turbin firma Moto Remo z Iławy www.motoremo.pl

                                                  Komentarz

                                                  • bejrutmc
                                                    Drive
                                                    • 2015
                                                    • 43
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    Do osób które wymieniały turbo. Jak łatwiej zdemontować turbinę, dołem czy góra?
                                                    Jak dołem to trzeba rozpinać półoś czy lepiej rozpiąć układ wydechowy?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...